Най-новото поколение челни товарачи Develon е кулминация на първото цялостно преконструиране на машините за последните десет години. Това е особено видимо от трансформацията на външния дизайн на челните товарачи. Този дизайн е оценен от експерти на много високо ниво, като през 2020 г. Develon получи немското отличие iF Design Award - една от трите топ награди за дизайн в света, както и южнокорейското PIN UP Awards в категорията Best of the Best.
Гамата на Develon включва 11 модела челни товарачи от средния клас с работни маси от 12 до 35 т и стандартни кофи от 2 куб. м до 6,4 куб. м. Машините намират широко приложение в строителството, добива на инертни материали, преработката и рециклирането на отпадъци, селското стопанство и промишлените производства. Челните товарачи са оборудвани с най-съвременни дизелови двигатели от марките Develon, Perkins и Scania, съобразени с екологичните норми на Етап V на ЕС.
Товарачната уредба е с лостова система тип Z, осигуряваща максимална сила на загребване и товароподемност. Като опция челният товарач може да бъде оборудван с товарачна стрела за високо изсипване на материали. Челните товарачи в гамата разчитат основно на автоматизирана 5-степенна скоростна кутия тип Powershift с хидротрансформатор. Тя гарантира бързо ускоряване, лесно изкачване на нагорнища, мощно врязване в купа с материал, както и голяма теглителна сила.
12-тонният модел челен товарач разполага с най-модерна хидростатична трансмисия. Тя има 4 скоростни диапазона, 5 различни режима на теглителната сила за всеки вид дейност и настройки на оборотите на двигателя, както и 7 лимита на оборотите в първия скоростен режим за оптимална работа на хидравличния прикачен инвентар. В гамата има и един забележителен 24-тонен челен товарач с уникалната вариаторна трансмисия, съчетаваща най-доброто от хидростатиката и хидродинамиката за максимум икономии на гориво.
Челните товарачи Develon са оборудвани с модерни дизелови двигатели, които постигат екологичните норми на Етап V на ЕС чрез комбинация от селективна каталитична редукция (SCR), дизелов окислителен катализатор (DOC) и филтър за частици (DPF). Рециркулация на изгорели газове не се използва. Интервалът за почистване на филтъра DPF е увеличен на над 6000 моточаса, като операторът на челния товарач по всяко време вижда информация за неговото състояние чрез индикатора за запълване със сажди на екрана в кабината.
За постигане на производителна и в същото време икономична работа челните товарачи Develon предлагат на оператора избор от три мощностни режима: стандартен, мощен и SAT2 (Situation Awareness Technology). В действителност SAT2 е система за управление на мощността, която автоматично сканира работното състояние на челния товарач и регулира прецизно оборотите на двигателя според хидравличното налягане в цилиндрите на товарачната уредба, налягането, подавано от помпата, и оборотите на вторичния вал.
Върхът на технологиите в оптимизиране на горивната ефективност на челните товарачи Develon е системата DSGS (Develon Smart Guidance System). Тя анализира стила на работа на оператора и му помага да постигне с челния товарач максимална производителност при минимум разход на гориво. За целта на екрана в кабината на челния товарач се извежда цветна диаграма с оценки и насоки за стила на работа на оператора, като показва постигнатите икономии на гориво и ефективността в съответния период от време.
Съвременната хидравлика на челните товарачи Develon е пъргава и в същото време плавна. Всеки челен товарач разполага с трети хидравличен кръг с регулируем дебит и задържаща функция като част от стандартната спецификация. Той осигурява постоянен дебит към прикачния инвентар с хидравлично задвижване. Операторът на челния товарач може лесно и удобно да управлява хидравличните прикачни устройства чрез превключвател с пропорционален ход върху джойстика.