Doosan пусна на пазара новия DX225LC-7X – първият „интелигентен“ верижен багер на компанията, проектиран да помага на операторите да работят по-бързо и по-ефективно. За да улесни това, DX225LC-7X предлага редица вълнуващи нови функции като стандарт, включително технологията Full Electric Hydraulic (FEH) – напълно електрическа хидравлика.
Багерите Doosan са добре известни с това, че предлагат повече иновативни функции като стандарт от другите машини на пазара. Например – в стандартния модел DX225LC-7 и в останалата част от новата гама средни багери Doosan DX-7 новите функции осигуряват значителни подобрения в управляемостта на машината, гъвкавостта, комфорта на оператора, времето за работа и възвръщаемостта на инвестициите, като се поставя силен акцент върху повишената производителност и здравина.
Но новият интелигентен модел DX225LC-7X издига това на ново ниво. Освен системата FEH, другите стандартни характеристики на DX225LC-7X включват:
Технологията за пълна електрическа хидравлика (FEH) е подобна на системата D-ECOPOWER VBO (virtual bleed off), която вече е вградена в стандартния модел DX225LC-7 и във всички верижни багери Doosan от DX350LC-7 и нагоре. На практика FEH е система VBO без пилотни линии за налягане. Джойстиците и педалите са изцяло електрически, но дават на оператора същото усещане като хидравличните джойстици.
В системата FEH електрическият сигнал се изпраща към централния контролер и като такъв е по-прецизен и осигурява по-бърза информация. По този начин се елиминират обратното налягане и загубите на енергия, като се доставя точното необходимо количество масло. Тъй като системата не използва пилотно налягане, се пести енергия и в резултат на това се спестява гориво.
Всъщност системата FEH предлага много значително намаление на разхода на гориво с 8% в сравнение със системата D-ECOPOWER VBO. Това е в допълнение към вече постигнатото 7% намаление на разхода на гориво при стандартния модел DX225LC-7 в сравнение с предишния модел DX225LC-5.
Интегрираната система за водене на машината при DX225LC-7X използва сензори, монтирани на предната част и на тялото, за да разпознава местоположението на всяко работно устройство и да информира/насочва оператора. Обратната връзка към оператора се осигурява чрез аудио- и визуални дисплеи, които позволяват подобрено управление на машината по отношение на предвидената или проектираната посока на движение.
В бордовата система за управление на машината сензорите, монтирани на предната част и тялото, разпознават местоположението на всяко работно устройство и подпомагат/настройват работата на предната част към планираната работа. По този начин, когато операторът използва рамото, кофата или стрелата, те следват целевата линия.
Благодарение на лазерния приемник системата винаги ще получава референтната точка, дори когато машината променя позицията си, без да се налага операторът да нулира референтната точка при всяко преместване на машината.
Когато DX225LC-7X се доставя на клиента, всички сензори вече са калибрирани. Но кофите, които ще се използват от клиента, трябва да бъдат калибрирани, като за това не са необходими специални инструменти. Системата ще поиска от оператора да въведе необходимите измервания, за да финализира процеса на калибриране, като за калибрирането на три кофи е необходим около час.
Има три основни функции за управление на машината и те могат да се активират чрез натискане на съответния функционален бутон: